Bali2016.reismee.nl

Dag 5: een verplichte rustdag, lekker of toch niet?

Vandaag geen excursie meer en dus lekker uitslapen en laat ontbijten. We slapen beide wel goed, behalve dan dat ik enorm verkouden ben door de temperatuurverschillen in de bus en daarbuiten. Dus vannacht veel hoesten en proesten.

Rond een uur of half negen worden we wakker en na het douchen gaan we om negen uur naar het ontbijt. Het ontbijt is het voor ons eigenlijk net niet. Alles smaakt net niet, de appel- sinaasappelsap is aangelengd en smaakt net niet heel lekker, de scrambled eggs zijn iets te vettig en er is geen uitgebakken spek bij. De pancacks zijn wel lekker, maar de aardbeienjam is veel te zoet. De geroosterde brood is net te licht geroosterd, het fruit is te droog, maar voor de rest zijn we geen zeikers hoor, maar wat moet je op een dag dat je niets te doen hebt, haha.
Het plan voor vandaag is in de ochtend een lekkere strandwandeling te gaan maken, want vanaf een uur of een 's middags zal het wel weer gaan regenen. Echter tijdens het ontbijt gaat het al regenen en als we om kwart voor tien terug gaan naar onze kamer, regent het pijpenstelen.
We besluiten de bui maar lezend op het balkon af te wachten, maar nu om half twee regent het nog steeds. Soms wordt het iets minder, om dan weer in alle hevigheid los te barsten. Straks maar even kijken of we de lunch kunnen scoren in het hotel. Ik heb het idee dat het vandaag niet meer ophoudt met regenen. Dus afwachten maar, het is niet anders.
Rond twee uur gaan we lunchen, een lekker Lemon Juice met een sandwich en Anita een soto ajam soepje. Wanneer het eten geserveerd wordt komen de twee jongen Belgen van onze excursiegroep ook het restaurant binnen. We hebben het even over de fietstocht vanmorgenochtenden dat ons dat niet slim is te gaan doen in de regen. We besluiten Arie een sms'je te sturen om het af te zeggen. Arie vindt dit geen probleem, dus dat is geannuleerd. Wel heel jammer. Ik vraag of zij ook gaan eten en of ze bij ons komen zitten. Gisteravond aan het zwembad hebben we ook al heel gezellig zitten kletsen met dit stel. Zij heet Catrien en hij .... (een erg moeilijke Franse naam die ik steeds vergeet). Zij bestellen ook en al pratend en nog steeds regenend en een drankje verder is het ineens vijf uur. Nu het zo gezellig is vraag ik of ze zin hebben om mee te gaan naar een restaurant dat ik van Willem, mijn directeur, heb doorgekregen. Ik weet niet waar het precies is, maar na wat googelen komen we erachter dat het toch wel een behoorlijk stuk rijden is vanaf ons hotel. Wel vinden zij het idee om nog een keer als groep uit eten te gaan heel leuk. Dus in principe spreken we om zeven uurmorgenavondaf in de lobby. En zij zullen de andere stellen nog benaderen, omdat ze dicht bij hen een kamer hebben.
Wanneer we weer in onze kamer zijn, gaat het minder en minder regenen en we besluiten even de stad in te gaan voor wat lekkers te halen bij de supermarkt, maar lopen toch een stukje verder tot aan het strand. Koud is het natuurlijk niet, dus het is toch nog een heerlijke wandeling. Na een uurtje gaan we terug naar ons hotel en langs de super. We hebben tijdens de wandeling bepaald waar we gaan eten vanavond en rond acht uur lopen we weer terug de stad in naar dat restaurant. We gaan wederom voor Bali food, Anita Foo Jong Hay en ik voor Saté Ayam. Ik besluit er een voorgerecht bij te nemen, Een heerlijke kipsalade. In het restaurant speelt een bandje jaren negentig muziek en wanneer we het op hebben en nog even zitten uit te buiken komt de manager even een praatje maken. Erg aardig, waar we vandaan komen, wat we al gezien hebben etc. Als ik vervolgens naar de rekening vraagt, begint hij irritant te doen. Of we nog wat anders willen, of ik nog een biertje wil, of Anita van dansen houdt enzovoort.
Alles om maar aan je te kunnen verdienen. Ik had het gelijk helemaal gehad met hem.
Nu weer op het balkon lezen en typen, het regent inmiddels al weer :-)
Net komen Catrien en ....nog even langs met de mededeling dat we morgen eventueel vanaf vier uur 's middags nog een naar een tempel en daarna een Kecak show kunnen. Dat laatste is echter afhankelijk van het weer. We besluiten het morgen nog even voor te leggen aan de beide andere stellen en Arie. Voor nu is het nog even lezen, dit verhaaltje posten en naar bed. Hopelijk is het morgen droog, alleen de weergoden van Bali kunnen dit weten.

Reacties

Reacties

Tiny

Dat is wel jammer maar de temperatuur blijft goed dus met een plu kom je een eind maar wat hebben jullie al veel gezien en wat leuk met die mensen veel plezier nog xx

Lida

Enorme temperatuurverschillen aan je billen zal je bedoelen. Moest wel lachen om de vergeten droge onderbroek zag het helemaal voor me. Genieten nog lekker met hopelijk af en toe een buitje.

Lida

He Jan waar blijft dag 6?????

Ria

Ik heb het weer gevonden.Ik geniet van het lezen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!