Bali2016.reismee.nl

Dag 1: Wina Holiday Village en Kuta

Vanmorgen werden we pas laat wakker, rond een uur of negen. Het ontbijt is tot tien uur, dus we moesten nog even opschieten. De zon scheen behoorlijk en toen we onze koele kamer afliepen, liepen we tegen een hete muur aan.

Veel mensen nog aan het ontbijt en even zoeken wat er zoal te eten is. Na het ontbijt weer terug naar onze kamer en lekker naar het zwembad wat direct voor onze deur ligt. Wat is het heet en we zijn dus al behoorlijk verbrand. Rond twaalf uur beslissen we maar eens om de plaats Kuta te gaan verkennen. Als we het hotelterrein aflopen, beginnen ze al naar ons te roepen. Taxi, where are you going to, buy these, buy that....????. En dan zijn we alleen nog maar bij het strand aangekomen. Grote golven en veel strandbedjes. Ziet er lekker uit, maar niet ons doel met onze verbrandde lichamen. We gaan de stad in.
Na eerst langs de hoofdweg te wandelen, waarbij iedere taxi even naar je toetert :-(, komen we terecht in de kleine straatjes. Overal wordt je aandacht gevraagd, geclaimd opgeëist met handgeklap en hoe vaak ik niet als Boss werd aangesproken. We hebben het maar genegeerd. Wel nog drie t-shirt, slippers en een pet gescoord voor natuurlijk te veel geld. Ik zit er niet zo mee, laat ze ook maar wat verdienen. Anita denkt daar wat anders over, dus die dingt lekker af. Maar we hebben nog wel wat problemen met de wisselkoers, 100.000 is zo uitgegeven. We zijn tenslotte momenteel multimiljonairs.????
Toch moet je wel uitkijken, want ipv 10.000 roepies geef je zo een ton uit, haha.
Even uitleg: 100.000 rp is ongeveer 7 euro.
Na de afmattende wandeling, god wat is heet, weer terug in de kamer. We gaan even zitten op het balkon, maar ik ben behoorlijk moe en duik mijn bed even in. Anita komt niet veel later, het is er heerlijk koel. Twee uur later worden we wakker, even snel naar de winkel voor wat flesjes water, cola en wat te smikkelen en lekker in de schaduw op het balkon.
Rond een uur of acht gaan we weer eten, wederom in het hotel. Het is er weer niet druk, maar je zit er zo mooi en rustig en het eten is lekker. Salade, Anita Noodle en ik kies een visgerecht. Erg lekker, maar wel pittig. Nu weer op het balkon en morgen de wekker vroeg zetten, want dan gaan we op excursie naar de tempels. We hebben er zin in, nu gaat we Bali echt zien en beleven. Welterusten en tot morgen.

Lida

Jan en Anita wat is dit toch leuk je maakt de reis helemaal mee wat een aparte ervaringen, krijg ook zin in warmte en andere culturen. Heerlijk lekker genieten maar dat doen jullie wel.